Brian Acton, a WhatsApp társalapítója tavaly hagyta ott örökre az alkalmazását és a Facebookot, nem sokkal később pedig társa, Jan Koum is követte. Acton már azelőtt lelépett a Facebooktól, hogy a tőzsdei opcióit beválthatta volna. Ez végül 850 000 millió dolláros bukást jelentett számára. Ennyiért azonban nem lehetett megvásárolni az egyetértését, ráadásul addigra már dollármilliárdos volt a 2014-es, 21 milliárdos felvásárlás miatt.
Acton állítólag dühös volt, amiért a Facebook pénzzé akarta tenni a WhatsApp állapotfunkcióját, célzott hirdetésekkel. Ez azt jelentette volna, hogy a személyes adatokat marketingcégeknek adják át, akik személyes szabott reklámokkal bombázzák a felhasználókat. Az adatkezelés mostanában kényes kérdés a Facebooknál, főleg a Cambridge Analytica botránya óta. Acton persze arra is bátorította az embereket (a Twitteren), hogy itt az ideje, töröljék a Facebookot.
A Facebook a cégeknek olyan eszközöket is eladott volna, amelyen keresztül elérhették volna a felhasználókat. Ez pedig a titkosítás feloldását igényelte volna. Ezt azóta elfelejtették, de a reklámok jövőre viszont jönnek.
Acton a WhatsAppot úgy tette volna egyébként nyereségessé, hogy korlátozta volna az ingyenesen elküldhető üzenetek számát. Azután pedig nagyon kevés pénzért tette volna lehetővé a keret növelését. A Facebook szerint ez halott ötlet volt, Acton szerint csak nem tudott volna eleget keresni vele a Facebook.
Acton hozzátette azt is, hogy a Facebook dolgozói üzletemberek, jó üzletemberek. Egyszerűen csak olyan üzleti gyakorlatokkal, értékrenddel és etikával élnek, amelyekkel ő nem ért egyet. Nem mindennapos dolog persze, hogy ezért valaki feláldoz 850 millió dollárt (főleg, ha előzőleg pont az a cég tette gazdaggá).