A YouTube ezentúl kizárólag azon csatornák számára engedélyezi a reklámokat, amelyek legalább 10 000 megtekintést gyűjtöttek be a létrehozásuk óta. Ezzel a tartalomgyártókat és a hirdetőket is védenék.
A YouTube Partner Program 2007-ben mindenki számára elérhetővé vált - vagyis bárki elkezdhette feltölteni a videóit, majd azokon pénzt keresni. A hirdetők azért cserébe, hogy a kis csatornáknak megélhetést biztosítottak, extra figyelmet és nézőközönséget szereztek.
Sajnos mára azonban egyre többen igyekeznek lopott, lemásolt vagy éppen jogvédett tartalmak felhasználásával reklámbevételeket szerezni. A cél az, hogy az ilyen embereket kizárják a programból.
A YouTube szerint egyébként nem olyan nehéz megfelelni az új előírásoknak. Azzal, hogy 10 000-es követelményt állítottak be, minimális hatással vannak a már működő tartalomgyártókra - ellenben tudják majd hitelesíteni a csatornákat, illetve megerősíteni, hogy azok az előírásoknak megfelelően működnek.
A programhoz egyébként egy plusz eljárást is hozzáadnak. Amint valaki eléri a 10 000-es határt, ellenőrzik a csatornáját és a munkáit, és csak akkor kaphat reklámbevételt, ha minden tekintetben teljesíti az új és a régi előírásokat.