Az OptoFidelity egy olyan cég, amely nem a legújabb csodatelefonokat próbálgatja, hanem pont használt okostelefonokat tesztel és arra keresi a választ, melyik milyen tartós, és milyen hibajelenségekkel kell számolniuk az ilyen készülékeket vásárlóknak. Mostanra több mint 1 millió ilyen eszközt nézett át, és arra a következtetésre jutott, hogy általánosságban nem kockázatos használt mobilt venni.
A vállalat szerint persze mindenképpen érdemes olyan forgalmazót keresni, amelyik megbízható és probléma esetén sem tűnik el, mint mondjuk egy aluljáróban kétes eredetű telefonokat áruló ismeretlen csaló. A minőségi cégek a legtöbb esetben ugyanis tesztelik, majd szükség esetén javítják a készülékeket, mielőtt azokat eladnák.
Az OptoFidelity által tesztelt 1 millió használt mobilnak csak a 3-4 százaléka szenvedett funkcionális hibáktól. Ezen belül is csupán a problémás eszközök 0,5 százaléka adta meg magát teljesen használat közben. A cég marketinges alelnöke szerint a klasszikus értelemben vett használt telefonok mellett újracsomagolt mobilt is jó ötlet venni, ezekre ráadásul általában rövidebb-hosszabb garanciát is vállalnak a kereskedők.
Most pedig nézzük az egyes alkatrészeket a meghibásodások tükrében:
A grafikonon is látható, hogy az OptoFidelity szerint a leggyakrabban a gombok adják meg magukat, ami nem csoda, hiszen ezeket nyomkodják, de a kialakításuk miatt akár itt kerülhet sokszor szennyeződés vagy nedvesség a mobil burkolata alá. Baj lehet még a LED-es értesítési fénnyel, valamint a hangszórókkal és magával a csatlakozóval is.
Érdekes módon viszont a szoftverrel, az ujjlenyomat-olvasóval vagy épp a háttérvilágítással kifejezetten kevés hibát tapasztaltak. Szóval ha használt telefon vásárlására adnánk a fejünket, nyomkodjuk végig az összes fizikai gombot (ha van egyáltalán ilyen a mobilon), nézzük meg, jól működnek-e az értesítő ledek és próbáljuk meg töltőre dugni, számítógéphez kapcsolni a készüléket, valamint egy vezetékes fülhallgatóval is teszteljük le a rendszert.