Meglehetősen szokatlannak tűnik, hogy egy szolgáltató cég önkényesen belepiszkál az ember otthoni rendszerébe, de Texasban most számos okosotthonnal bíró felhasználó arról panaszkodik, hogy a helyi áramszolgáltató állított a rendszeren, hogy csökkentse a városi ellátás terheltségét.
Ez persze elsőre nagyon megdöbbentően hangzik, de a texasi EnergyHub szolgáltató szerződésében például jogot kap a szolgáltató, hogy belenyúlhasson a rendszerekbe, ha a helyzet úgy kívánja a szolgáltatás folyamatosságának érdekében.
Emlékezetes, hogy a megye már az idei súlyos hidegfrontnál is komoly ellátási problémákkal küzdött, és senki nem szeretne újabb komoly áramszüneteket, főleg a most elviselhetetlenné váló melegfront alatt.
A nem túl fogyasztóbarát program elméletileg olcsóbb áramszámlával teszi szebbé a felhasználó életét, azonban odáig már kevesebben jutnak a szerződés elolvasásában, hogy milyen hátrány érheti őket szélsőséges esetekben, amelyből Texasból sajnos egyre több van a klímaváltozásnak köszönhetően.
Így a harmadik fél által vezérelhető okosotthonok lakói egyelőre háborognak a közösségi médiában, a cégek pedig a hálózati kapacitást szem előtt tartva feltehetően továbbra is közbeszólnak majd, ha valaki túlságosan keményen hűtené le lakását.