A hét legfontosabb híre volt, hogy hétfőn hat órára leállt a Facebook és a vállalat többi platformja, így az Instagram, a WhatsApp, a Messenger, és még az Oculus VR-t is érintette a kimaradás. Ezt követően a legkevésbé sem volt szüksége újabb problémákra a közösségi média óriásának, pénteken mégis újabb, hasonló okokból eredő zavar állt be a szolgáltatásaikban.
Péntek este, magyar idő szerint fél tíz körül posztolt mind a Facebook, mind az Instagram hivatalos Twitter-fiókja arról, hogy tudnak az appjukat és weboldalukat érintő problémákról, és dolgoznak a kijavításán.
A TechCrunch beszámolója szerint már harminc perc után sikerrel jártak, de talán a PR-csapatok óvatosságának köszönhetően csak másfél órával az első üzenetek után, nagyjából hazai idő szerint 11 órakor írták ki mindkét oldalra, hogy ismét minden a megszokott mederben folyik.
We’re so sorry if you weren’t able to access our products during the last couple of hours. We know how much you depend on us to communicate with one another. We fixed the issue — thanks again for your patience this week.
— Facebook (@Facebook) October 8, 2021
things have been fixed, and everything should be back to normal now. thank you for bearing with us (and for all the memes this week 🙃)
— Instagram Comms (@InstagramComms) October 8, 2021
A lap egyébként a Facebooktól azóta választ kapott az újabb (igaz, jelentősen rövidebb) leállás okára vonatkozó kérdésükre, a cég elmondása alapján a hétfőihez hasonlóan ezúttal is a hálózati eszközeik beállításainak változtatásából eredt a hiba, de egyben kiemelték, hogy a pénteki akadozás oka nincs összefüggésben a hétfői elrontott router-konfigurációval.
A két platform Twitter-üzeneteire érkezett reakciók alapján úgy tűnik, a felhasználókat kevésbé érintette mélyen a legutóbbi, második hiba, ugyanis sokan a letiltott fiókjukkal, vagy új fejlesztések javaslataival kapcsolatos üzenetekkel reagáltak a közleményekre.
Ezzel együtt érkezett olyan felháborodott tweet is, aminek szerzője vállalkozása üzemeltetéséhez támaszkodik a Facebookra és az ott futó hirdetésekre, ő és a hozzá hasonló kisvállalkozók számára valószínűleg nagyobb probléma, hogy a héten másodszor voltak zavarok a szolgáltatásban.