Szorosan résen kellett lennie annak, aki az elmúlt napokban követni próbálta a Twitter Blue előfizetés körüli fordulatokat. A Twitter új ura és tulajdonosa, Elon Musk még a hónap elején indította útjára a 8 dolláros csomagot, amely bárki számára elérhetővé tette a közszereplők és egyéb hivatalos fiókok visszaigazolására szánt kék alapon fehér pipát, a 2009-ben bevezetett "Verified" plecsnit.
Ahogy arra számítani lehetett, a magukat hitelesnek kiadó trollprofilok el is lepték a közösségi oldalt, amelyre válaszul Muskék pár nap után bevezettek egy második, szürke pipát a hagyományos úton hitelesített fiókoknak, ám ezt mindössze néhány óra után vissza is vonták.
Itt azonban nem állt meg a történet: még ugyanezen a napon, vagyis tegnap teljesen kinyírták az új Twitter Blue-t, míg az egyszer már törölt szürke pipák visszatérni látszanak, legalábbis részben. Ahogy az AppleInsider felhívta rá a figyelmet, a Pepsi fiókján ott figyel a szürke "Official" jelölés (amiről egyébként Musk egy időközben törölt posztban azt írta, hogy ő maga "nyírta ki"), míg az Apple-nél nincs ilyen.
Kívülről nézve tehát hatalmas káosz uralkodik a mikroblognál, ami persze nem is csoda, hiszen Musk nemrég kirúgta az állomány felét, kb. 3700 embert, akik egy részét aztán gyorsan vissza is hívták, vagyis a visszatáncolás nem csak a kék pipa kapcsán jellemző a harmadik hete regnáló új vezetésre. A milliárdos becsületére szóljon ugyanakkor, hogy még november 9-én kiírta, hogy a Twitter "rengeteg hülyeséggel" fog kísérletezni a következő hónapok során.
Ha pedig hihetünk neki, a platform statisztikáinak jót is tesz a cirkusz, az elmúlt napok alatt ugyanis már másodszor döntött rekordot mikroblog aktív napi felhasználóinak száma. Más kérdés viszont, hogy a hirdetők közben menekülni látszanak, sajtóértesülések szerint pedig belsős körökben Musk már a 44 milliárd dollárért felvásárolt cég lehetséges csődjét sem zárja ki.