Tavaly márciusban kiszivárgott egy belsős prezentáció, amelyből kiderült, hogy a Facebook és az Instagram mögött álló Meta rengeteg új AR/VR termékkel készül a következő évekre: volt közöttük okosszemüveg, okosóra és egy rakás új VR headset is - többek között az a fejlesztés is, amit Mark Zuckerbergék az Apple Vision Pro versenytársának szántak.
Az Apple eközben már a termékének következő generációján dolgozott, amelyet 2026 végére tervezett, ám mivel alábbhagyott az eladások lendülete, ezért behúzta a kéziféket, és a Vision Pro 2 helyett inkább egy pénztárcabarát változat fejlesztésére fordítja a szabad kapacitást. A Meta viszont továbbra sem jelentkezett a La Jolla kódnévre keresztelt riválissal - most kiderülhetett, hogy miért.
A GSMArena jelentette, hogy a Meta állítólag leállította a VR headsetének fejlesztését, amely tavaly novemberben kezdődött és valamikor 2027-ben kellett volna a boltok polcaira kerülnie. A drasztikus döntés mögött az állhat, hogy az eszköz MicroOLED kijelzőket használt, ami nagyon drágává tette: sokkal drágábbá, mint amit a vállalat eredetileg megcélzott, ugyanis a Meta szerette volna 1000 dollár alatt tartani a termék árát, ami így lehetetlenné vált. A projekt törléséről szóló hírekkel kapcsolatban a cég technológiai vezetője, Andrew Bosworth ekképpen nyilatkozott a Threadsen:
"Számos prototípusunk van fejlesztés alatt, de nem mindegyik kerül gyártásba. Néhányat továbbviszünk, másokat passzolunk. Ilyen döntések folyamatosan születnek, és az egy-egy döntésről szóló hírek sosem adnak valós képet."
Bár a csúcskategóriás headsetet törölte, a Meta még mindig dolgozik egy megfizethetőbb Questen, amelynek kódneve Ventura, és amely még az év vége előtt megjelenhet. A vállalat várhatóan a jövő hónapban egy új AR-szemüveget is bemutat, a Quest 4 pedig 2026-ban érkezhet.