A civil jogi csoportok által összerakott hirdetési bojkott egyre nagyobb gondot jelent a Facebook számára, az ugyanis jelenős bevételtől esik el amiatt, hogy rengeteg nagy cég úgy döntött, átmenetileg kevesebbet vagy egyáltalán nem költ reklámra a közösségi oldalon. A The Wall Street Journal úgy tudja, hogy a Disney például leállította a Disney Plus streaming szolgáltatás reklámozására fordított kampányát. Mindez az Instagram esetében is áll, és a Hulu reklámjaira sem költenek egy darabig.
Ezzel a Disney is beállt azon cégek sorába, amelyek a #StopHateforProfit kampány keretében, bojkott útján vennék rá a Facebookot, hogy hatékonyabban lépjen fel a gyűlöletbeszéd és az álhírek ellen. A bojkottot többek között támogatja a Microsoft, a Sony, a Verizon és a Volkswagen is.
A Disney döntése különösen fájdalmas a Facebook számára, ugyanis idén a legnagyobb, 2019-ben a második legnagyobb amerikai hirdetője volt, és csak az országban 210 millió dollárt költött a Disney Plus facebookos reklámjaira. A múlt héten a bojkott szervezői találkoztak a Facebook vezetőivel, de csak a szokásos válaszokat kapták arról, hogy a Facebook szabad és gyűlöletmentes hely szeretne lenni, illetve, hogy évente dollármilliárdokat költenek arra (és külsősöket is bevonnak), hogy biztonságos helyet nyújtsanak a felhasználók számára.