Valószínűleg csak kevesen fogják sajnálni, ha a Facebook és az Instagram anyacége, a Meta betiltja a politikai hirdetések megjelenítését - írja a 24.hu. A portál információi szerint a cégcsoport arra számít, hogy az Európai Unió gyökeresen átalakíthatja a politikai kampányokra vonatkozó szabályait. Az EU döntéshozói ugyanis azt szeretnék elérni, hogy a Facebookhoz és a Google-höz hasonló techcégek teljes transzparenciával kezeljék a hasonló hirdetéseket, azaz, tegyék nyilvánossá, hogy az egyes hirdetések mennyibe kerültek, azokat ki fizette és hányan nézték végig az adott hirdetéseket.
A Meta vezetőit ez a lehetőség aggodalommal töltötte el, mert egyelőre nem tudni, hogy pontosan mire és hogyan fognak vonatkozni az új szabályok. Ezért inkább azt fontolgatják, hogy lemondanak a kampánypénzekről, hogy ne kerüljenek összeütközésbe az uniós joggal.
Korábban a 2020-as amerikai elnökválasztási kampány során már előfordult, hogy rövid időre leállították a politikai hirdetéseket. Emlékezetes, hogy 2016-ban manipulálhatták a választások eredményét a közösségi oldalakon ellenőrizetlenül pörgetett, gyakran szélsőséges üzeneteket vagy hamis információkat közvetítő reklámok.
A hasonló hirdetések letiltása nem jelentene túl nagy érvágást a Metának, mivel még a legnagyobb piacáról, az USA-ból érkező politikai reklámokból származó bevételek is nagyjából csak a teljes forgalom 1 százalékát tették ki. Ez körülbelül 800 millió dollárt jelent.