Amikor valaki egy ingyenes appot telepít az okostelefonjára - mondjuk fájlkezelőt, billentyűzetet vagy képszerkesztőt -, akkor valószínűleg reklámokat lát majd az appon belül. Ezeknek hála kapnak pénzt a fejlesztők. Azt azonban senki nem várná, hogy az appon kívül is reklámokkal találkozik.
A Google néhány évvel ezelőtt kitiltotta a Play Áruházból az olyan appokat (és fejlesztőiket), amelyek átküldési értesítések formájában jelenítettek meg reklámot. Most itt a következő lépcső: immáron a zárolt kijelzőn sem jeleníthetnek meg reklámot azok az appok, amelyek a Play Áruházban vannak. Vagyis a legtöbb nem tehet ilyet.
A Google frissített szabályzata alapján a fejlesztők még mindig tehetnek reklámot a zárolt képernyőre, amennyiben a szóban forgó app eleve egy képernyőzár. Minden más app számára ez már tiltott.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Egyetlen fájlkezelő vagy zenelejátszó sem pakolhat többé reklámokat a zárolt kijelzőre.