Habár tavaly egy rövid ideig úgy tűnt, hogy a mesterséges intelligenciával felturbózott Bing kereső megszorongathatja a Google-t, az új funkciók nem lódították meg a felhasználói statisztikákat, így a Microsoft egy ideje már a Copilot asszisztensben kínálja az AI-funkciókat, miközben a piacvezető keresőóriás is hasonló trükkökkel kísérletezik a Search Generative Experience keretében.
Elsőként ebben láthattuk, hogy a Google elrejtette a kereső egyik legrégebbi elemét, a találatok számának és a keresés időtartamának kijelzését, most pedig a normál felületen is sor került a történelmi lépésre.
Aki a Google-be navigál, és rákeres valamire, azt fogja látni, hogy a szolgáltatás már egyáltalán nem mutatja, hány találatra bukkant, és hogy mennyi időre volt ehhez szüksége. A változást az alábbi bejegyzés illusztrálja, a poszt ugyanakkor nem említi, hogy a számok még mindig előcsalhatók, ha a képernyő jobb szélén található "Eszközök" menüpontra kattintunk.
Google has removed the results count from the search results page - seems fully gone now https://t.co/Pr9hyM1CuI hat tip @schachin and others pic.twitter.com/5Y1Lu8Ic2t
— Barry Schwartz (@rustybrick) May 7, 2024
Ezt persze valószínűleg nem sokan fogják megtenni, mert habár a találatok mennyiségének kijelzése a Google ősrégi eleme, napjainkban már csekély relevanciával bír. A megoldás még abban az időben játszott fontos szerepet, amikor volt értelme eldicsekedni azzal, hogy milyen gyors és mennyi mindent lát a Google algoritmusa, napjainkra viszont nem a nyers mennyiség, hanem a minőség vált a legfontosabb kérdéssé.
Az utóbbi időben ugyanis egyre több kritika éri a szolgáltatást, amiért a keresési eredményeket ellepték a profi keresőoptimalizálással (SEO) a sor elejére katapultált, de egyébként silány minőségű találatok, ahogy a ChatGPT és társai térhódításával a gépileg generált, ellenőrizetlen valóságtartalmú források inváziója is megkezdődött.