Utoljára tavaly szeptemberben pillantottunk rá a böngészők versenyének állására, mégpedig abból az apropóból, hogy megállt a Mozilla-féle Firefox látványos gyengülése. Hét hónappal ezelőtt magabiztosan vezetett a Google Chrome, amely továbbra is őrzi előnyét, a StatCounter adatai szerint 66,64 százalékon áll, és egyelőre nem látszik, melyik browser be tudná akár csak középtávon befogni.
Feljött viszont a második helyre 10,07 százalékkal a Microsoft Edge, a Windows 10 és a Windows 11 alapértelmezett böngészője, amelynek a használatára a redmondiak sokáig és kitartóan igyekeztek válogatott módszerekkel rábeszélni az embereket, és eltántorítani őket attól, hogy valamely konkurens megoldásnak szavazzanak bizalmat helyette. Pedig a PC World nagy böngészőtesztje is rávilágított, hogy jó választás a Microsoft browsere, nem úgy, mint az Internet Explorer.
A Microsoft Edge erősödésével párhuzamosan hátrébb került a sorban a 9,61 százalékos Safari, de legalább a dobogóról nem szorult le. A nyomában a Firefoxot találjuk 7,86 százalékos részesedéssel, ami, akárcsak az eddigi számadatok, az asztali gépekre és a laptopokra vonatkozik.
Némileg máshogy fest a helyzet okostelefonokon és táblagépeken. Ott például ugyanúgy a Google Chrome-ja birtokolja az első helyet, ám az Edge nem fért be az élbolyba, ellenben az iPhone-oknak és az iPadeknek köszönhetően a Safari részesedése 25,35 százalék. A harmadik a 4,9 százalékkal a Samsung Internet.
Végezetül érdemes még minden eszközt egybevéve is mérlegre állítani a versenyzőket, így menten kiderül, a PC-s piac jóval kisebb a mobilosnál, mert az Edge részesedése mindössze 4,07 százalék a Safari 19,13 százalékával szemben. Természetesen a Chrome vezet továbbra is, méghozzá 64,36 százalékkal. A Firefox 3,41 százalékot, a Samsung Internet 2,84 százalékot, az Opera pedig 2,07 százalékot tud felmutatni.