Magyarországon ugyan nem tartozik a népszerűbb közösségi oldalak közé a Twitter, de még mi is rácsodálkozhattunk arra a kalamajkára, amit Elon Musk azon döntése okozott, hogy megvásárolható plecsnit csinált a korábban csupán a központilag ellenőrzött fiókoknak járó hitelesítő jelvényből.
A lépés ugyanis eleinte katasztrofális következményekkel járt: a kék alapon fehér pipát ábrázoló jelzés új birtokosai között szép számmal akadtak csaló profilok, amelyek ismert személyek és szervezetek nevével visszaélve trollkodták meg a felhasználókat, elüldözve a hirdetőket is. A Twitter végül egy arany pipa bevezetésével próbálta orvosolni az üzletileg is fájdalmas krízist, most viszont éppen azon áll a bál, hogy több ismert személy is tiltakozni kezdett az új rendszer ellen, akiknek így Musk maga állja a számlát, csak hogy le ne lépjenek a platformról.
Mindezt azért volt fontos felidézni, hogy a teljes kontextus ismeretében értékelhessük a Google legújabb húzását: a keresőóriás éppen most látta elérkezettnek az időt, hogy bevezessen egy kék alapon fehér pipát ábrázoló jelvényt, amellyel azt jelzi a rendszer, hogy egy hivatalos fiókról kaptunk üzenetet. A megoldás tehát pontosan ugyanazt a célt szolgálja, mint a Twitter régi pipái, ám ezt nem lehet megvásárolni, vagyis tényleg ellátja a feladatát, és biztonságosabbá teszi a szolgáltatást.
A feladó neve mellé kerülő pipák a 2021-ben bevezetett BIMI-rendszer kiegészítéseként érkeznek. A teljes nevén Brand Indicators for Message Identificationnek hívott megoldás a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Google által hitelesített vállalatoktól érkező üzenetek feladóinál minden esetben az adott cég logóját látjuk, hivatalosabbá téve az üzenet megjelenését és segítve a csalók kiszűrését.
A Google vonatkozó blogposztja alapján a pipák május 3-tól kezdődően a következő három napban válnak láthatóvá, a Google Workspace előfizetői, a régi G Suite Basic és Business ügyfelek, valamint a személyes fiókok felhasználói számára.