Az Apple azt szeretné, ha a szolgáltatások után tavaly elért 30 milliárd dolláros árbevételét fel tudná tornázni 50 milliárdra. A jelentések szerint ennek keretében 30 fejlesztőcéggel szervezett titkos találkozót tavaly New Yorkban.
A találkozón az Apple mindent megtett azért, hogy meggyőzze a fejlesztőket: többé ne egyszeri díjat kérjenek az alkalmazásaikért, hanem váltsanak előfizetéses modellre, ahol az app használatáért az embereknek újra és újra fizetniük kell.
Az Apple nagyon komolyan gondolja ezt a tervet, és még külön nevet is adott neki: Subscription 2.0. Jelenleg nagyjából 30 000 app van az App Store-ban, amihez előfizetés kell.
A találkozó állítólag sikeres volt, számos fejlesztő átváltott az előfizetéses modellre, és ezzel megemelte az árbevételeket. Az első évben ezekből 30 százalékot kap az Apple, a másodiktól pedig 15 százalékot vesz le.
Bár a fejlesztőknek és az Apple-nek ez egy nagyon jó és jövedelmező modell, a felhasználóknak már nem annyira. Ahelyett, hogy egyszer megvásárolnának valamit, a szolgáltatások mellett már az appokért, funkciókért is havi előfizetési díjat kell fizetniük, amely hosszabb távon persze jóval többe kerülhet, és sokaknak eleve nem is szimpatikus hozzáállás.