2018 igen nehéz év volt az okostelefonok gyártói számára, hiszen a globális piac mindössze 0,1 százalékkal nőtt. A Xiaomi nemrég közzétette a 2018-as pénzügyi eredményeit, a számok igen figyelemreméltóak.
A Xiaomi 26,13 milliárd dollárnak megfelelő árbevételt szerzett tavaly, ami éves szinten 41,3 százalékos előrelépés. Éves szinten a cég nyeresége még nagyobb arányban nőtt, 59,5 százalékos emelkedéssel 1,27 milliárd dollárra.
A bevételek elsődleges forrását a márka okostelefonjai jelentették. A készülékek átlagára emelkedett, emellett pedig 29,8 százalékkal több eszközt, 118,7 milliót szállítottak le tavaly.
A Xiaomi legnagyobb piaca megint Kína volt, az eladások 60 százalékát ez az ország szippantotta fel. A nemzetközi terjeszkedés ennek ellenére jól megy a vállalatnak, 118,1 százalékkal emelkedtek a Kínán kívüli eladások. Főleg Indiában, Indonéziában erős a Xiaomi, azonban az igazán extrém népszerűség Nyugat-Európában figyelhető meg, ahol az eladások éves szinten 415,2 százalékkal emelkedtek.
Emellett ráadásul az IoT-s és egyéb eszközök kereslete is emelkedett, ezek 6,53 milliárd dollárnak megfelelő bevételt hoztak. A Xiaomi a jövőben a Xiaomi és a Redmi márkáival fedné le az olcsóbb és a drágább mezőnyt, a Black Shark és a Poco márkáival pedig csak részpiacokat célozna meg. A korábban említett áremelésekről még nem volt szó.