Habár még mindig vannak megoldandó dilemmák a téma körül, az autóiparban egyértelműen elindult az átállás az elektromos meghajtásra, miközben már a teherszállításban is kísérleteznek a technológiával.
A versenyből pedig a légi szállítmányozás sem marad ki, a német DHL ugyanis nemrég bejelentette, hogy elektromos repülőgépekből álló flottával bővíti a kapacitását.
A 12 gépet a seattle-i Eviation gyártja majd, amely 2024-re ígérte a szállítás teljesítését. A cég 2015 óta dolgozik az Alice nevű repülőn, ami 9 utast, vagy 1,2 tonna terhet képes szállítani, 815 km-es hatótávval. Az egyetlen szépséghiba, hogy a szerkezet még sosem szállt fel, de az Eviation szerint idén már sor kerülhet az első repülésre.
A DHL-nek pedig ennyi is elég, a Deutche Post DHL Group ugyanis vállalta, hogy 2050-ig karbonsemlegessé teszi a működését. A nemes cél érdekében 8,3 milliárd dollár értékű erőfeszítéseket tesznek, ezek sorát gyarapítja a repülős kísérlet.
Nem az Eviation egyébként az egyetlen, elektromos repülésről álmodozó vállalkozás: ezen munkálkodik például a svéd Heart Aerospace és az olasz Tecnam is.