Miután a Snapchaten és az Instagramon bevált a rövid, lejáró történetek ötlete, tavaly a YouTube is bemutatott egy hasonlót, Reel néven. Ha valaki esetleg nem hallott róla, az nem véletlen: csak nagyon kevés, nagyon népszerű csatorna használhatta. A YouTube most azonban bővíti a funkciót, és át is nevezi. Itt a YouTube Stories.
A The Verge értesülései szerint a YouTube minden olyan csatorna számára használhatóvá teszi a történeteket, amely legalább 10 000 feliratkozóval rendelkezik.
Miért más a YouTube Stories? A koncepció ugyanaz, mint amit már megszoktunk, de ezúttal nem 24 órán át látható a tartalom, hanem 7 napon keresztül. Ezeket ráadásul azok is megnézhetik, akik nem iratkoztak fel egy konkrét csatornára.
A YouTube-történetek megjelennek majd a jobb oldalsó panelen, a következő videók listájában is. Vagyis van rá esély, hogy a felhasználókat rövid videókkal bombázzák a jövőben.
A YouTube Reel indulása óta az effajta történetek fogadtatása meglehetősen vegyes. Egyesek információ megosztására vagy előzetesek közzétételére használták, de vannak tartalomgyártók, akik nem hisznek ebben az újításban.