A kényelmes és megfizethető streaming megjelenésével egy időben sokan már egyenesen a kalózkodás végét jósolták, ám a műfaj továbbra sem akar eltűnni, sőt: a szolgáltatók megszaporodása a jelek szerint egyre többeket sarkall arra, hogy a költségek halmozása helyett ismét felhúzzák a fekete lobogót.
A Parks Associates (PA) piackutató cég legalábbis arra számít, hogy a következő évek során egyre nagyobb kárt okoznak majd a kalózok a streaming szolgáltatóknak, és pillanatnyilag a távolabbi jövőben sem látni a trend mérséklődését.
A PA nemrég nyilvánosságra hozott előrejelzése szerint 2027 végére a kalózkodás már összesen 113 milliárd dollárt fog lecsípni az amerikai közönséget kiszolgáló streaming platformok bevételeiből, a kalózkodás aránya pedig 24,5%-ra nő a 2022-ben mért 22%-ról. Az elemzőcég úgy kalkulál, hogy ez egyben 700 millió dollárnyi értékű, csaló jellegű online hirdetésnek is teret ad majd.
Ha hihetünk a Parks Associatesnek, a kalóztartalmakat hostoló weboldalak látogatottsága csak 2020-ban 31%-kal nőtt. Steve Hawley, a vállalat elemzője szerint egyesek úgy vélik, hogy az ellenlépések hatására 2027-től mérséklődhet a kalózkodás jelentősége, ám egyben arra is emlékeztetett, hogy a befektetők körében nincs konszenzus arról, hogy mikor kezdődhet el ez a folyamat.
A hír kapcsán érdemes felidézni, hogy a magyar adatok nem igazolják vissza a kalózkodás növekvő népszerűségét: a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet - saját bevalláson alapuló - tavalyi kutatása arra jutott, hogy az emberek 85%-a nem él illegálisan megszerzett tartalmakkal, ami 7%-kal jobb, mint a 2021-ben mért 78%-os arány.