A legutóbbi pénzügyi jelentés szerint folytatódik a Netflix mélyrepülése, a piacvezető streaming szolgáltató ugyanis közel egymillió előfizetőt veszített a június 30-ával zárult második negyedévben. Az eddigiek alapján a vezetőség főként a néhány hónapja bejelentett új, reklámokkal támogatott előfizetési csomagtól várja a fordulatot, amely leghamarabb a jövő év elején futhat be. Ennek kapcsán nemrég szárnyra kapott a pletyka, hogy talán nem is lesz benne elérhető az összes műsor, most pedig egy újabb kellemetlen híresztelésről számolhatunk be.
Mark Gurman, a Bloomberg szerzője ugyanis most arról ír, hogy a Netflix alkalmazás kódja alapján a streaming platform még a műsorok letöltését is megtiltja majd a reklámokat elviselő felhasználói számára. Ez azt jelenti, hogy a legolcsóbb csomaggal búcsút inthetünk az offline szórakozásnak, hiszen nem lesz lehetőségünk például egy utazás előtt lementeni az éppen pörgetett sorozat következő epizódjait.
Ezzel azonban még nincs vége: a kódot bányászva úgy tűnik, hogy egyáltalán nem lehet majd átugrani a reklámokat, ellentétben a YouTube-bal, amely kegyelem gyanánt olykor-olykor azért bedob egy néhány másodperc után bezárható hirdetést. Az persze könnyen lehet, hogy a netflixes reklámok eleve rövidebbek lesznek, vagy kevésbé sűrűn találkozunk majd velük. Magukban az anyagokban egyébként a Microsoft az illetékes, mivel a redmondiak szállítják majd a platform hirdetéseit.
Mint minden pletykát, a fentieket sem szabad biztosra venni, már csak azért sem, mert az új konstrukció 2023-as rajtja előtt még a Netflix is sokat módosíthat a stratégiáján. A platform valószínűleg igyekszik majd minél több tapasztalatot levonni a legkomolyabb vetélytársa, a Disney+ példájából, amely nemrég jelentette be, hogy decembertől szintén elindítja a hirdetésekkel teleszórt előfizetési csomagját, első körben csak az Egyesült Államokban.