A Netflix még márciusban jelentette be, hogy lecsap a jelszavukat megosztó felhasználókra, így a jövőben nem lehet majd "potyautasként", egy ismerősünk fiókján keresztül élvezni a streaming szolgáltató kínálatát.
Az első körben csak Chilében, Peruban és Costa Ricán tesztelt új rendszerben az előfizetők havi 2-3 dollár körüli felárért alfiókokat hozhatnak létre, amit aztán legálisan vehetnek igénybe az ismerőseik. Az elmélet úgy szól, hogy ezzel a Netflix is jól jár, hiszen bevételhez jut, miközben nem terheli meg túlzottan az ügyfelek pénztárcáját sem.
A Rest of the World nemrég publikált jelentése szerint azonban aggasztó képet festenek a tesztidőszak tapasztalatai. A portál a Netflix perui felhasználói között kérdezősködött, akik arról számoltak be, hogy nem igazán egyértelmű az új rendszer. A legnagyobb kavarodást a "háztartás" (household) fogalma okozza, amelyen az előfizetők inkább a közeli családtagjaikat, míg a Netflix szó szerint az egy fedél alatt élő embereket érti.
Az egyik ügyfél beszámolója szerint a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha egy közeli családtagunk valamilyen okból egy másik helyszínről venné igénybe a szolgáltatást, csak egy hitelesítő kód megadásával nyílik erre lehetősége. A Rest of the World emellett egy ügyfélszolgálatossal is beszélt, aki megerősítette, hogy egyelőre nem igazán tudják, miként magyarázzák el a háztartás fogalmát az értetlenkedő embereknek.
A lap továbbá úgy értesült, hogy a Netflixnek mindhárom tesztpiacon meggyűlik a baja a fogyasztóvédelmi szervekkel. A perui hatóság állítólag fel is szólította a céget, hogy tegye egyértelművé a háztartás fogalmával kapcsolatos tájékoztatást, és általában véve is úgy véli, hogy a jelszavak megosztásának fizetőssé tétele diszkriminatív lehet a helyi fogyasztókkal szemben. A beszámolók alapján ugyanakkor a Netflix még nem tekerte maximumra a szigort, mivel a jelszavukat "kölcsönadó" felhasználók nem tapasztaltak semmiféle büntetést, így az extra díjat sem próbálták meg behajtani rajtuk.
Akármilyen problémák is adódtak, a Netflix nagyon elszánt az új rendszer bevezetését illetően, miután a platform legutóbb negyedéves beszámolója az előfizetők csökkenéséről adott hírt, beszakítva a cég részvényeinek árfolyamát, amely azóta is mélyrepülésben van. Ellenintézkedésként a jelszómegosztás felszámolásán túl leépítések is történtek a vállalatnál, illetve kilátásba helyezték a reklámokra épülő előfizetési modell bevezetését is.