Az elektromos autókkal szembeni legkritikusabb hangok továbbra is elfogadhatatlannak tartják az akkumulátorok kapacitásából adódó hátrányokat. Egy átlagos elektromos autó 3-500 kilométer megtételére képes egy töltéssel, és nem lehet bármelyik falusi benzinkúton 5 perc alatt telenyomni gázolajjal, a töltés akár fél-egy órát is elvehet. Ez pedig első ránézésre elfogadhatatlannak tűnik, bár sokan nem számolnak azzal, hogy bő 30 percet egyébként is eltöltenek egy hosszabb út során kávézással az autópályák melletti kutakon.
A F1 egykori pilótája és csapatfőnöke, Benoit Morand alapította startup épp azon dolgozik, hogy ezt megváltoztassa. A vállalat most leleplezett prototípusa egy olyan akkumulátoros megoldás, amit mindössze 72 másodperc alatt lehet, 80%-ra tölteni, de a 100%-ot is eléri 2,5 perc alatt, köszönhetően a 900 A/360 kW-os töltésnek.
A svájci vállalat szóvivői elmondták, hogyott még nem tart a technológia, hogy a 100+ kWh-s akkumulátorral szerelt, nagy hatótávolságú elektromos autókban is tudják hozni ezeket a számokat, de a városi cirkálók, elektromos rollerek és bringák esetén már bevethető lenne a technológia, ami jóval strapabíróbb is, mint a tradicionális lítium-ion akkumulátorok, ráadásul extrém időjárási viszonyok között is működik.
Ha komolyabban érdekel az elektromos közlekedés témája, akkor a Zöld Pálya oldalán több érdekességet is találsz.