A kiskereskedelemben és a vendéglátásban évek óta zajlik az automatizálás térhódítása, elég csak az önkiszolgáló pénztárakra és a gyorséttermekben elterjedt rendelésrögzítő gépekre gondolni, amelyek mind a hús-vér emberi munkaerő helyettesítését szolgálják, csökkentve az üzemeltetők költségeit.
Ami az éttermeket illeti, a folyamat következő lépése az lehet, hogy az autós rendeléseinket is egy gép fogadja majd, amelynek megvalósításában a Bard chatbottal nyomuló Google is oroszlánrészt vállal.
Elsőként a The Wall Street Journal hozta le a hírt, hogy a világ egyik legnagyobb gyorsétteremlánca, a közel 7000 helyszínen működő Wendy's egy mesterséges intelligenciás diszpécserrel kezd kísérletezni, amelyet a keresőóriással együttműködve fejlesztettek ki. A júniusban induló tesztüzem ugyan csupán egyetlen ohiói egységet érint, de ha beválik az algoritmus, később máshol is felbukkanhat az új "kolléga".
A Wendy's ugyanakkor már most is rendkívül magabiztosan nyilatkozik a fejlesztésről: szerintük az MI legalább olyan jól teljesít, mint a legjobb emberi diszpécserük, sőt, általában véve még jobban is. Az algoritmus állítólag annyira élethűen kommunikál, hogy a látogatók nem fogják tudni megkülönböztetni az emberektől, a rövidített kifejezések (pl. JBC a junior bacon cheesburger helyett) felismerése mellett pedig még az olyan upselling praktikákra is beprogramozták, mint a kötelező "desszertet esetleg?" típusú kérdések feltétele.
Arról nincs információnk, hogy a Google által kidolgozott technológia mennyire áll szoros rokonságban a ChatGPT-vel és a Bing Chattel rivalizáló Bard chatbottal, de nem lenne meglepő, ha a keresőóriás erre alapozta volna a megoldást.