Kyle Vogt és Dan Ken még 2013-ban hozták létre az önvezető autók fejlesztésére szakosodott Cruise-t, amely 2016-ban került a General Motors tulajdonában, egészen a közelmúltig pedig több amerikai nagyvárosban is taxis szolgáltatást üzemeltetett.
A cég azonban nemrég bejelentette, hogy az egész USA-ban felfüggeszti a tevékenységét, miután egy súlyos balesetet követően betiltották a működését a sofőr nélküli autók Mekkájának számító San Franciscóban.
A Reuters beszámolója alapján a Kaliforniai Közlekedési Hatóság (DMV) annak hatására szólította fel a társaságot a helyi szolgáltatása leállítására, hogy az egyik robottaxijuk még október másodikán maga alá gyűrt egy gyalogost, aki egy másik autóval összeütközve esett az önvezető jármű alá. A sofőr nélküli taxi először ugyan vészlefékezett, de aztán mégis tovább indult, és métereken keresztül húzta maga alatt a gyalogost.
Ez pedig messze nem az első incidens volt a Cruise körül. A DMV például már augusztusban felszólította a céget, hogy állítsa le a San Franciscóban aktív gépjárművei felét, miután több "aggasztó incidensre" is sor került, az országos hatáskörű Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) pedig két balesetet is vizsgált, amelyekben gyalogosok sérültek meg. Ami San Franciscót illeti, a Cruise itt korábban többek között azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy az autói egy hiba miatt órákra blokkolták az utcákat, de arra is volt panasz, hogy az emberek guruló szexkabinnak használták őket.
A botránysorozatba keveredett vállalat végül nemrég a Twitteren jelentette be, hogy az egész Egyesült Államok területén szünetelteti a működését, így Phoenixben, Houstonban, Austinban, Dallasban és Miamiban is eltűnnek az útról a GM által üzemeltetett robottaxik. A Cruise azt ígéri, hogy a továbbiakban felülvizsgálja a "folyamatait, a rendszereit és az eszközeit", és megpróbálja ismét felépíteni a szolgáltatás iránti bizalmat.