Hiába figyelmeztetik a szakemberek a szülőket, hogy a gyerekeknek nem tablet, okostelefon, streamingszolgáltatás és közösségi média kell, sajnos egyre többször hallunk arról, hogy 10 év alatti gyerekeket szerződtetnek e-sport-csapatok vagy éppen a YouTube-on lesz dúsgazdag sztár a kicsikből.
A 9 éves Ryan Kaji már több mint 27,6 millió YouTube-feliratkozóval rendelkezik a csatornáján. Harmadik éve ő a legjobban kereső youtuber, és már több mint 29,5 millió dollárt keresett. Ezen felül további 200 millió dollárt a saját márkás játékaiból és ruháiból (a Marks & Spencer is besegít) szedett össze.
Ryan úgy kezdte a "pályafutását", hogy 3 évesen játékokat tesztelt a YouTube-on, azóta pedig már bármelyiket megkaphatja. A családjával együtt már 9 csatornájuk van, a legnézettebb videójuk több mint 2 milliárd megtekintést kapott.
Tavaly egyébként azzal vádolták meg a szülőket, hogy nem hívják fel a figyelmet a szponzorált tartalmakra, amiről az esetek 90 százalékában szólnak a videók, még ha ártatlannak is tűnnek. Ez pedig a vádak szerint azért is borzasztó, mert az iskola előtt álló gyerekek nem tudják megítélni, hogy mi reklám és mi normális tartalom. A szülők viszont azzal védekeznek, hogy betartják az előírásokat, a nézőik jólléte számukra elsődleges.