Miután kétszer is elhalasztották, június 5-én a sikeres kilövést követően kezdetét vette a NASA és a Boeing közös missziója, amelynek célja a részlegesen újrahasznosítható Boeing Starliner űrkapszula tesztelése volt, ezúttal asztronautákkal a fedélzetén. A Starliner közel 27 órával később dokkolt a Nemzetközi Űrállomáson, ahova fontos ellátmányt szállított a többnemzetiségű legénységnek.
Ezt követően derült azonban csak ki, hogy már az odaút során is tapasztalt meghibásodások miatt a tervezett visszatérés csúszni fog.
Először csak napokat, majd heteket, végül hosszas huzavona után megszületett a döntés: nem kockáztatják meg, hogy Barry E. Wilmore és Sunita Williams, a Starliner asztronautái is a fedélzeten legyenek, amikor a több helyen szivárgó űrkapszula belép a légkörbe, ezért nekik egészen 2025 februárjáig az ISS-en kell maradniuk, és majd csak a SpaceX Crew-9 missziója keretében térhetnek haza.
A már szeptemberben útnak induló Crew Dragon fedélzetén eredetileg négy ISS-űrhajósnak lett volna hely a visszatéréshez, de kettőt felszabadítanak Wilmore és Williams számára, akik 8 nap helyett végül 8 hónapot töltenek az űrben. Érdemes megjegyezni, hogy egyikük sem kezdő asztronauta, ez már a harmadik küldetésük, tehát hasznos tagjai lesznek az ISS legénységének a hátralévő időben. Arról egyelőre nincs hír, hogy a Boeing fiaskója hogyan befolyásolja a vállalat és az űrhivatal együttműködését a jövőben.