A deepfake segítségével egyre komolyabb és élethűbb utánzatokat lehet készíteni, ezt pedig teljes mértékben kihasználta az orosz MegaFon, amely a technológia segítségével szerepelteti Bruce Willist a legújabb reklámkampányában.
A videókban Willis fiatalabb énje jelenik meg, a színész pedig egész jó fizetést kapott, pedig el sem kellett hagynia az otthonát. A telekommunikációs cég legújabb kampányában a Die Hard John McClane-jeként szerepel, a beszámolók alapján pedig nagyjából 1-2 millió dollárt zsebelt be, mert megengedte, hogy a MegaFon felhasználhassa a karakterét.
A MegaFon marketingkommunikációs igazgatója, Vasili Bolshakov egy interjúban elmondta, hogy a reklámokhoz több mint 34 000 képet és videót használtak Willisről, amely adatok alapján az algoritmusok sikeresen megalkották a videóban szereplő deepfake karaktert. Bolshakov hozzátette, hogy a koronavírus járvány miatt sokkal biztonságosabb volt így megoldani a forgatást, mint ha Willisnek Oroszországba kellett volna utaznia.
A MegaFon új kampánya 15 epizódból áll, az első részt az orosz zenész és rendező Ilya Naishuller készítette.