Az amerikai futball rajongói számára a tegnapi volt az év egyik legfontosabb napja, hiszen február 11-én került sor az ötvennyolcadik Super Bowl-ra, vagyis a 2023-as NFL-bajnokság döntőjére, amely a San Francisco 49ers és a Kansas City Chiefs összecsapását hozta, az utóbbi számára alakulva kedvezőbben.
A manapság már az Atlanti-óceán innenső oldalán is egyre többek által követett esemény évről-évre 100 millió feletti nézőt szegez a képernyők elé, így a mindenkori bajnokjelöltek összecsapása alatti reklámszünet a világ legértékesebb reklámblokkja. Ennek megfelelően többnyire a legnagyobb cégek váltanak maguknak hirdetési időt a Super Bowlon, ami az idén 30 másodpercenként 7 millió dollárba, vagyis 2,5 milliárd forintba került. A 2024-es felhozatalban a Toyota, a Skechers és a Karikó Katalint is bevető Pfizer mellett egy sor tech vállalat is felbukkant a szünetben, amelyek közül kiválogattunk néhány érdekesebb tételt.
Az egyik tech fellépő a Microsoft volt, amely a nagy erőkkel népszerűsített Copilot AI-asszisztensnek igyekezett némi extra hírverést gerjeszteni az alábbi szpottal.
A Google egyértelműen a redmondiak elsődleges riválisa a tetemes befektetéseket vonzó AI-piacon, a keresőórás pedig ennek megfelelően a Super Bowlon reklámozott Pixel 8 mobilja kapcsán is az abban dolgozó mesterséges intelligenciás funkciókat emelte ki.
Az amerikai T-Mobile ezzel szemben a vezeték nélküli, 5G-alapú otthoni internetét ajánlotta a publikum figyelmébe, ehhez pedig nem mást, mint az akciósztár Jason Momoát vetette be, aki még dalra is fakadt a reklám kedvéért.
Egész látványosnak mondható a CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cég hirdetése, amelyben egy cyberpunk vadnyugat elevenedik meg előttünk egy iszákos sheriffel és egy piros kalapos nővel, aki végül megmenti a poros várost a banditákként manifesztálódott online fenyegetésektől.
Ugyancsak a történelmi vonalat viszi az Etsy e-kereskedelmi platform reklámja is, amely a szolgáltatás ajándékozás funkciója köré építve meséli újra a Franciaországtól kapott Szabadság-szobor eredetét, ami szerintük nem teljesen az eddigi ismereteink szerint zajlott.
A tavaly komoly káoszba csúszó Booking.com úgy gondolta, hogy a Super Bowl remek alkalom a hírneve visszaállítására, a kétszeres Golden Globe-díjas Tina Feyt hívva segítségül a szállásfoglaló szolgáltatás népszerűsítésére.
A buliból a streaming szolgáltatók sem maradtak ki: a Disney+ a hozzá tartozó franchise-ok széles tárházára utalgatott egy meglehetősen szimplára szabott szpotban, míg a több reklámot is felvonultató Paramount+ egyebek mellett Patrick Stewartot és Drew Barrymore-t küldte harcba.
Végezetül pedig ha már a technológiáról van szó, a természetesen az elektromos autók sem hiányozhattak a palettáról. A Volkswagen az Egyesült Államokkal összefonódó történetét tekintette át az új ID-platformra kifutva, míg a KIA az EV9-es modellt ajánlotta a publikum figyelmébe.
Ha egyes tételek már ismerősek voltak, az nem véletlen, mivel a legtöbb cég már napokkal a sportesemény előtt megosztotta a filmeket az interneten. Ha témától függetlenül is érdekelne a Super Bowl LVIII összes reklámja, a superbowl-ads.com archívumában a teljes listát áttekintheted.
Szerinted jól sikerültek az idei Super Bowl reklámok?