Az Adobe nemrég csatlakozott a Twitter alternatívájaként ismert Bluesky platformhoz, de a próbálkozás gyorsan kudarcba fulladt. A cég első, ártalmatlannak szánt posztja - amelyben a kreatív közösséggel való kapcsolatfelvételt célozták meg - azonnal felháborodást váltott ki a felhasználókból. A kommentelők az Adobe üzleti modellje, különösen az előfizetéses díjazás miatt fejezték ki dühüket, és tömegesen kritizálták a céget.
Az Adobe Photoshop számára létrehozott külön Bluesky-fiók sem járt jobban: szintén negatív visszajelzések árasztották el, többek között az AI által generált művészet támogatása és az árak folyamatos emelése miatt. A kritikák hatására az Adobe törölte az első bejegyzéseit, amit a platform felhasználói diadalittasan fogadtak, mondván, ez is jól mutatja, mennyire elvesztette a cég a kreatív közösség bizalmát.
A felhasználók csalódottsága nem új keletű: már több mint tíz éve kezdődött, amikor az Adobe áttért az egyszeri vásárlási lehetőségről az előfizetéses rendszerre. Az évek során a folyamatos áremelések, a mesterséges intelligencia bevezetése és a közösséggel való gyenge kommunikáció mind hozzájárultak a negatív megítéléshez. A szakértők szerint az Adobe képtelen volt megőrizni korábbi jó kapcsolatát a művészeti és fotós közösséggel, ami most látványosan megbosszulta magát a Blueskyon.
Adobe situation was pretty funny
— BlueSpark (@bluespark777.bsky.social) 2025. április 9. 5:15
[image or embed]