A Spotify nemrég frissítette a szolgáltatási feltételeit, a változtatások pedig azokat érintik, akik reklámblokkolókat használnak. A DigiDaynek a Spotify hivatalosan is megerősítette, hogy több eltérő módszerrel is figyelik a szolgáltatáson a fogyasztást, és így észreveszik, kivizsgálják az olyan eseteket, amikor a streamingtevékenységet mesterségesen manipulálják.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Spotify március 1-től letiltja azokat a fiókokat, akiket a rendszer megjelöl, mert reklámblokkolót használnak. Az új szabályok nem érinti a prémium felhasználókat, hiszen a szolgáltatás eleve csak az ingyenes fiókok számára jeleníti meg a reklámokat.
A statisztikák szerint az ingyenes Spotify-előfizetők 2 százaléka, vagyis több mint 2 millió ember blokkolja a reklámokat módosított appokkal és fiókokkal. A jövő hónapig még senkit sem tilt le a Spotify, de márciustól ideje lesz prémium csomagra váltania annak, aki nem bírja elviselni a reklámokat.