A Bloomberg számolt be arról, hogy a YouTube egy új, kereskedelmi funkciót tesztel a szolgáltatásán belül. Ez hasonló ahhoz, mint amit például az Instagram már bevezetett, de ott persze csak képeken szereplő termékeket lehet egy kattintással megvásárolni, illetve egy teljes tartalomra kattintva lehet eljutni egy termék webshop-oldalára.
A YouTube most arra kezdte megkérni a regisztrált, aktív csatornával rendelkező felhasználóit, hogy jelöljék meg a videóikban található termékeket, és küldjék el nekik - ezzel egyrészt analitikai eszközeiket fejlesztik, másrészt pedig ezek alapján elkezdenek kiépíteni egy közvetlen vásárlási felületet is, amelybe később a Shopify integrálását is fontolgatják.
A jelenlegi tesztüzembe csak videósok egy szűk körét vonták be, és egyelőre a szolgáltató szóvivője szerint csak kísérleti fázisban tartanak. Jó kérdés tehát, milyen feltételek mellett működik majd mindez, tehát ha például egy videós a saját logójával ellátott sapkát teszi eladhatóvá a felületen, mennyi részesedést markol fel minden egyes eladás után a YouTube. Azt viszont már előre leszögezték, hogy a videósok teljes kontrollt kapnak afelett, melyik terméket milyen webshopra irányítják, valamint mikor teszi elérhetővé vagy épp kivonják-e ideiglenesen a forgalomból, például készlethiány miatt.
A YouTube-nál jelenleg is van lehetőség arra, hogy fizetős formában iratkozzon fel valaki egy videós csatornájára, az innen befolyó összegből a szolgáltató 30 százalékot tesz zsebre. Az elemzők azonban azt mondják, ennyi elképzelhetetlen egy webshopos jellegű funkciónál, hiszen vagy az egekig srófolná az árakat, vagy nem hagyna profitot maguknál a videósoknál.
Az újdonság értelemszerűen az impulzusvásárlásra épít, hiszen sokakat pénzköltésre lehet sarkallni azzal, ha egy érdekesebb termék megpillantásakor azonnal lehetőségük van lecsapni rá. Viszont sem technológiailag, sem pedig a kereskedelmi háttér létrehozása terén nem tart ott a terv, hogy akár közelítőleg meg lehetne mondani, mikor indul el élesben. Pár év múlva azonban tényleg előfordulhat, hogy egyszer csak egy videóklip közepén a felejthető sztárocskán villogó flitteres gatyácska mellett megjelenik egy "vedd meg most akciós áron" címke. Szép új világ...