Technológiai fejlesztéseknél nem ritkaság, hogy a beruházó más-más cégnek ad ki egy részfeladatot, így történt ez nemrégiben egy parkolási és vezetéstámogató rendszer fejlesztése kapcsán is. Először mind a szoftveres, mind pedig a hardveres rész fejlesztését a francia Valeóra bízták, majd a szoftver elkészítésével végül az Nvidiát bízták meg a beruházók.
Jelenleg perben áll a két cég, amit egy képernyőmegosztási bakiból kiindult alapos gyanú indított el. A korábban a Valeónál dolgozó, később az Nvidiával szerződő mérnök Mohammad Moniruzzamant egy cégközi megbeszélés alkalmával, feltehetőleg a Valeótól lopott forráskód fájlokat osztott meg a megbeszélésen használt kivetítő képén.
A Valeo munkatársai felismerve a kódot, először képernyőfotót készítettek róla, majd a bizonyíték birtokában kérdőre vonták Moniruzzamant. A később elindult perben azzal vádolták meg korábbi alkalmazottjukat, hogy amikor az Nvidia elnyerte a szoftveres rész fejlesztését, Moniruzzaman a Valeónál addig elvégzett fejlesztés részleteit nemes egyszerűséggel átvitte a másik piaci szereplőnek.
A vád szerint Moniruzzaman személyes e-mailjével jogosulatlan hozzáférést adott a Valeo rendszereihez, hogy röviddel a fejlesztés után több tízezer fájlt és 6 gigabájtnyi forráskódot lopjon el. A Valeo szerint volt munkatársuk beismerte a lopást, és a rendőrség talált is a lakásán erre utaló bizonyítékokat egy az ügyben elrendelt házkutatás során. Sajtóértesülések szerint egy németországi bíróság már el is ítélte őt üzleti titok megsértése miatt, és szeptemberben 14 400 euró ( kb. 5 és fél millió forint) megfizetésére kötelezték.
Az Nvidia és Moniruzzaman ugyanakkor tagadják a felhozott vádakat, mondván, nem érdekeltek a Valeo üzleti titkainak megszerzésében, de ettől függetlenül a per megindult. Azt is tartalmazza a kereset, hogy az Nvidia akár többszáz millió dollárt is megtakaríthat azzal, ha az elvégzendő munkát megspórolva, felhasználja a Valeo korábbi fejlesztési eredményeit.
Akármi is lesz a per végkimenetele, az világosan kitűnik az esetből, hogy rendkívül éles a verseny az autonóm vezetési rendszerek fejlesztése terén. Hasonló eset történt már 2017-ben mikor Anthony Lewandowski 14 000 bizalmas fájlt vitt át a Waymótól az Uber-nek, amiért jogerős börtönbüntetése letöltésétől csak az akkor még regnáló Trump elnöki kegyelme mentette meg.