Az elmúlt egy év egyértelmű trendet mutatott: a Huawei szép lassan visszacsúszik, mert nyugaton már nem jelentenek vonzó alternatívát a készülékei a Google-szolgáltatások hiánya miatt. Eközben a Xiaomi népszerűsége rohamtempóban emelkedik Európában, sok országban a legnépszerűbbek között van. Várható volt, hogy ez újabb statisztikákon is megmutatkozik, és immáron a Canalys, az IDC és a Counterpoint Research elemzőcégek is egyetértenek abban, hogy a Xiaomi lenyomta az Apple-t a mobilok kategóriájában.
2020 harmadik negyedéve során a Samsung 80,2 millió eladott készülékkel továbbra is uralja a piacot, ez 2 százalékos emelkedés tavalyhoz mérten, és 23 százalékos részesedésre elég. A Huawei 51,7 millióval egyelőre még a második, de ez hatalmas (23 százalékos) visszaesés éves szinten, és már csak a piac 14,9 százalékát birtokolja a cég.
A Xiaomi ellenben egy év alatt 45 százalékot lépett előre, és 47,1 milliós eladással, 13,5 százalékos piaci részesedéssel a Huawei nyakában van. A Xiaomi csúcskészülékeinek rajongóit alaposan kiakasztotta a magas árazással, de a Mi 10 vonalat leszámítva a többi készüléke továbbra is igen kedvező árral rendelkezik, ráadásul a Redmi és a Poco márkák népszerűsége is fölfelé ível. Az Apple egyébként a negyedik helyen áll, és csak 1 százalékot csökkentek az eladásai tavaly ilyenkorhoz képest.