A tavaly ősszel rajtolt next-gen konzolok a készlethiány miatt még mindig nem számítanak megszokott portékának, de aki érdeklődik a téma iránt, az már bőven tisztában lehet vele, hogy melyik platform miben jeleskedik a másikhoz képest.
A két gépet is kihozó Microsoft drágább ajánlata, a Series X például a GPU tekintetében a mezőny legerősebbjének számít, amit a redmondiak persze igyekeznek is minél többször hangsúlyozni.
A GamingBoltnak azonban nemrég a Michele Giannone, az Invader Studios társalapítója arról beszélt, hogy a munka szempontjából nincs olyan komoly különbség a PlayStation 5 és a Series X között, ami befolyásolná a fejlesztési folyamatot:
"Ebből a szempontból [GPU - a szerk.] bizonyosan a Microsofté az előny. A nagyobb erő pedig nagyobb kreatív szabadságot is jelent, de nem gondoljuk, hogy ez akkora különbség, ami jelentős eltéréseket hozna a fejlesztési folyamatban, különösen nem a multiplatform címek terén. Ami minket illet, a fejlesztési ciklus megegyezik mindkét platformon, a legmarkánsabb különbségeket pedig az optimalizálás során vesszük észre."
A fejlesztő mindezt közelgő játékuk, a Daymare: 1994 Sandcastle kapcsán árulta el, ami egy Resident Evil által inspirált horror kaland lesz.
Az olasz csapat eredetileg a Resident Evil 2 rajongói remasterével vált ismertté, majd miután a Capcom ellehetetlenítette a fejlesztést, saját projekttel álltak elő Daymare: 1998 címen. A 2019-ben kiadott játék egész sikeres lett, így most javában készül az előzmény, ez lesz a Daymare: 1994 Sandcastle.