Az NVIDIA nemrég bemutatta az Ampere architektúrára épülő új grafikus kártyáit, amik valóban szép ugrást jelentenek az előző generációhoz képest. Az AMD számára azonban minden bizonnyal érezhető súlyú pofont jelentett mindez, hiszen még az RTX 20XX család ellenfeleként belengetett, Big Navi kódnevű kártyáit sem sikerült mostanáig megjelentetniük, szóval most már több mint egy lépés hátrányba kerültek a nagy versenytárs mögött. Ilyenkor persze sokan figyelik, mivel vág vissza a cég, és meg is kaptuk az első AMD termékbejelentést - de esélyesen senki nem erre számított.
A fenti felvezető komoly, de a két újdonságot esélyesen sosem az NVIDIA elleni válaszlépésnek gondolták, csak épp viccesen jött ki az időzítés. Arról van ugyanis szó, hogy az AMD fenntart egy rajongói webshopot, ahol a cég logójával ellátott ajándéktárgyakat árul az ilyenkor szokásos választékból, tehát van itt sapka, bögre, póló és hasonlók. Most pedig ide került fel két bicikli - vagy kerékpár, canga, bicaj, brinyó, cajga, drótszamár, ahogy tetszik, de a lényeg, hogy tényleg nem olvasod rosszul, az AMD első új terméke az NVIDIA bejelentése óta két bringa.
Első látásra egyébként nem is olyan vészesek: az AMD Custom Cruiser Bike egy divatosabb fajta városi rohangátor, míg az AMD Custom Mountain Bike a nevéből következtethetően egy rugós vázzal megáldott sportgép. Mindkettőt kifejezetten normális áron adják (már amennyire a kerékpárokhoz értek), 299 dollárba kerülnek és 50 dollárért szállítják őket házhoz. Egyelőre azonban csak az Egyesült Államokban lehet a gépeket megrendelni.
A 26 hüvelykes kerekekkel szerelt mountain bike egyébként 3x8 sebességes váltót kapott első és hátsó fékkel, bár a témában járatos ismerős a képeket megnézve annyit tett hozzá, hogy azért ez a gép inkább városi menőzésre jó, mint valódi hegyi terepekre.
A városi modell pedig egy valódi hipszterbringa, felül ívelt vázzal - ezáltal mondjuk a klasszikus női vázformát kedvelők sajnos itt nem járnak jól. Normál munkába-suliba tekerős kialakítása miatt nem kapott váltót, és a kormányról vezérelhető első fék mellett a hátsó fék a hagyományos, pedálos megoldás.
Nem tudjuk, hogy az AMD tervezi-e a rajongói bolt termékeit nemzetközi szinten is értékesíteni, mindenesetre tesztlaborunk a többi AMD kütyühöz hasonlóan szeretettel várja a tesztpéldányokat. Esélyesen nem egy tesztelői PC-ben, valamilyen játék alatt fogjuk meghajtani, hanem az utakon és a mezőn, de a végén ugyanúgy fontosak lesznek olyan adatok, mint a sebesség és a sávszélesség.