Szeptember 9-én tartotta meg az Apple az éves nagy eseményét, ahol bemutatta újdonságait, többek között AI-t kimaxoló iPhone 16-os termékcsaládot is. Bár az Apple Intelligence-szel megtámogatott készülékek egyelőre távol állnak attól, hogy beérjék a konkurens gyártók AI-megoldásait, az új telefonok ennek ellenére sem mondhatók rossznak. Jó hír továbbá, hogy a magyar árak nem változtak, tehát ugyanannyiért szerezhetjük be az új modelleket, mint anno a 15-ös széria tagjait megjelenéskor.
A leleplezésre az Apple ilyenkor mindig elkészít egy rövid promóvideót, amivel bemutatja a friss mobilok új funkciót. Idén sem volt ez másképp, azonban a magyar nézőknek - közülük is leginkább azoknak, akik Budapesten élnek, dolgoznak vagy tanulnak - szemet szúrhatott pár nem várt érdekesség a kétperces anyagban.
A reklámot nézve hamar egyértelművé válik, hogy a reklámszpotot teljes egészében Budapesten forgatták, csak az erősen amerikanizált, CGI-jal nyakon öntött képsorok a várost némileg átalakították.
A kisfilm az Astorián indít, ahol egy fiatal előveszi a zsebéből az új készüléket. A gyors és elmosott felvételeknek köszönhetően nem minden esetben egyszerű beazonosítani a helyszíneket, de többek között a Rákóczi út, a II. János Pál Pápa tér, a Nádor utcai Hilda étterem, a Hősök tere és a Múzeumkert is feltűnik a reklámban.
Érdekesség, hogy a YouTube-ra kikerült változathoz képest egy másik verziót mutattak be a hétfői eseményen. A cupertinóiak abban elképzelték, illetve CGI-jal fel is rajzolták, hogy milyen lehetne Rákosrendező a Mini-Dubajjal, ahogy az Árpád híd, a Duna Aréna és a XIII. kerületi irodaházak fölé egy óriási felhőkarcoló-negyed magasodna.
Az alábbi videóban csekkolhatjátok, hogy miről is van szó pontosan.