A hirdetők álma egy olyan okostelefon, amely folyamatosan követi a tekintetünket, és figyeli, hogy elnézünk-e a tartalomról, esetleg milyen reakciót vált ki belőlünk. Amennyiben ez valóság lesz, akkor egészen új korszakba lépnek az appok, a weboldalak és a reklámok.
Ez pedig valóság lesz, és nem a távoli jövőben, hanem állítólag már idén, hála az Apple-nek. A HomePod kiszivárgott firmware-jéből újabb érdekes kódrészleteket ásott elő egy fejlesztő, Guilherme Rambo.
Ezúttal arra bukkant rá, hogy az új iPhone képes lesz követni, hogy a felhasználó nézi-e a készüléket. Ez egyébként logikus lépés lenne az Apple-től azután, hogy bevezeti a 3D-s arcfelismerést. Remélhetőleg az üzemidőt nem rontja majd le.
Miközben a fentebb taglalt hirdetős forgatókönyv abszolút megvalósítható lenne, jelenleg nem túl valószínű, hogy az Apple megengedné a külső fejlesztőknek, hogy hozzáférjenek a funkcióhoz. Valószínűbb, hogy ez zárt környezetben marad, és a hardver, valamint a rendszer irányítására lesz használható. Az Apple eleve igen szigorú, ami az adataink védelmét illeti.