Ugyan ennél a kettőnél sokkal több mobilos operációs rendszer létezik, de a hordozható eszközök túlnyomó többségén iOS vagy Android fut. Így ha valaki új okostelefon vagy tablet vásárlásán gondolkodik, az első kérdés, amit általában el kell döntenie, hogy a kettő közül melyiket preferálja (persze figyelembe véve a kapcsolódó szoftveres ökoszisztémákat is). Egy friss statisztika szerint pedig az utóbbi években némi változást lehetett megfigyelni abban, hogy mekkora arányban tették le voksukat a vásárlók az Apple vagy a Google által fejlesztett operációs rendszerek mellett.
A StockApps kimutatása szerint 2018 júliusában volt a legnagyobb az Android előnye, amikor a mobilos piac 77,32 százalékára lehetett becsülni a Google nyílt forráskódú operációs rendszerének részesedését. Ez azóta nagyjából hét és fél százalékot csökkent, a befektetői tanácsokat megosztó weboldal szerint idén januárban már csak 69,74 százalékot ért el az Androidot használó eszközök aránya.
Az elpártoló felhasználók túlnyomó többségét cseppet sem meglepő módon az Apple-nek sikerült magához édesgetnie, így az iOS piaci részesedése 19,4-ről 25,49 százalékra nőtt ugyanebben az időszakban. Ennek lehet köze ahhoz, hogy a hagyományosan drágának számító Apple-eszközök mellé a megfizethetőbb kütyük is csatlakoztak, köztük az iPhone SE két újabb generációja.
Ezzel együtt, ahogy a StockApps elemzője is rámutat, ha kontinensenként megosztva nézzük a piaci részesedési adatokat, látszik, hogy sok helyen nagy valószínűséggel az áruk miatt vannak komoly előnyben az androidos készülékek. A komoly vásárlóerővel rendelkező Észak-Amerikában és Ausztráliában például egyaránt az iOS vezet 54%-os piaci részesedéssel, míg az árérzékenyebb afrikai, ázsiai, és dél-amerikai piacokon már az Android dominál, 84, 81, és 90 százalékos részesedéssel. Az egyetlen kivételt talán Európa jelenti, ahol a magasabb jövedelmek ellenére csupán a hordozható okoseszközök 30 százalékán fut az Apple operációs rendszere.