A tajvani HTC korábban eladta az okostelefonos üzletágának a jelentős részét (a Google-nek). Ennek ellenére továbbra is gyárt okostelefonokat a cég, és sokat fektet a Vive VR-üzletágába is.
A gyártónak azonban továbbra is igen nehéz dolga van, és továbbra is csak bukdácsol. A legutóbbi csúcstelefonja csak közepes értékeléseket kapott, az éves árbevétel tovább csökken, az HTC neve évek óta nem említhető egy lapon a Samsunggal vagy az Apple-lel.
Mindezek fényében nem túl nagy meglepetés, hogy 1500 dolgozóját küldi el a gyártással foglalkozó divízió. A Reuters szerint ez a cég teljes, globális munkaerejének a negyede.
A vállalat ennek ellenére sem az okostelefonok, sem a VR piacáról nem száll ki. Egy ekkora leépítés ugyanakkor mindenképp érezhető hatást gyakorol majd rá, mert bár spórol, de kevesebb erőforrása is marad a folytatáshoz.
Sajnos az sem lenne meglepő, ha idővel az HTC úgy döntene, hogy az okostelefonok helyett inkább az ígéretes, trendteremtő technológiákra koncentrál. A VR-szektor például közel sem ilyen zsúfolt, ráadásul a gyártó már ismert név a kategóriában. Azt persze továbbra sem tudja senki, hogy mekkora jövője van a virtuális valóságnak. Az elmúlt évek alapján nem biztos, hogy annyira elterjedt lesz, mint a laptopok, a tévék és az okostelefonok.