Az utóbbi hetekben ismét nagy figyelmet kapott az Epic Games és az Apple pereskedése, mivel szeptemberben ítélet született a lassan másfél éve húzódó ügyben, melyet végül a felek egyike sem fogadott el.
Az Apple-nek az alternatív fizetési rendszerek kényszerű engedélyezése, az Epicnek pedig a szerződésszegésért megítélt 3,6 millió dolláros kártérítés és a Fortnite akár még évekig fenntartható iOS-es kitiltása miatt fájhat a feje. Nem csoda hát, hogy folytatódik az adok-kapok, most épp Tim Sweeney állt bele a nagy riválisba a Twitteren.
Az Epic alapító-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az iOS 15-ben már az iPhone beállításaiban is megjelenhetnek hirdetések, melyek bizonyos almás szolgáltatásokat népszerűsítenek. Posztjához például egy olyan felhasználó képernyőfotóját mellékelte, akinek nincs Apple Music előfizetése, azért a rendszer figyelmeztette, hogy jogosult a 6 hónapos ingyen próbára.
New from the guys who banned Fortnite: settings-screen ads for their own music service, which come before the actual settings, and which aren’t available to other advertisers like Spotify or Sound Cloud. “It’s all about the customers!” https://t.co/p9FNpXT1Rx
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) October 6, 2021
Sweeney Eric Seufert elemző bejegyzését linkelte tovább, de maga is hozzáfűzte gondolatait az Apple új gyakorlatához. Szerinte a reklámozás ezen fajtája azért problémás, mert a Beállítások hirdetési felületté tételével a cupertinóiak a rendszer egy olyan zugát használják marketing célokra, amihez a konkurens szolgáltatásoknak nincs hozzáférésük, hiszen például a Spotify hirdetésével csak az App Store-ban találkozhatunk.
Az új reklámok ráadásul kiemelt helyen, a tényleges beállítások tetején szerepelnek, így a menübe lépve szinte lehetetlen nem észrevenni őket. Mások viszont megjegyezték, hogy az Apple nem csak erre használja felületet, hanem például arra is, hogy felhívja a figyelmet az Apple Care+ támogatás lejártára, aminek nincs közvetlen konkurense, így az üzenet nem feltétlenül tekinthető trükkös reklámnak.
Mindezeken túl pedig azt is érdemes megemlíteni, hogy a cupertinóiak egyébként sem pironkodnak, ha az iOS-en keresztül sugallt marketingüzenetekről van szó. Nem ritka például, hogy push-értesítésekkel promózzák az olyan szolgáltatásaikat, mint az Apple TV+, vagy az Apple Arcade, illetve az is megesik, hogy az egyik appjukban (pl. iTunes) egy másikat (Apple Music) reklámoznak.