Az elmúlt hónapokban többször hallottuk már, hogy az Apple Watch mekkora siker, illetve, hogy a svájci óragyártókat is lekörözte vele az Apple. Az IDC legutóbbi elemzése szerint tavaly 115,4 millió viselhető eszközt sikerült eladniuk a gyártóknak. Ebből 32,7 millió volt okosóra.
Ez 60 százalékos éves emelkedést jelent, miközben egy eladott okosóra átlagára 380 dollár volt. Természetesen az Apple vezette a szektort, 17,7 millió leszállított Apple Watch-nak hála. A harmadik szériás modell megjelenése után az eladások fellendültek.
Állítólag az okosórák azért egyre népszerűbbek, mert az egészségtudatos felhasználók szeretik követni az egészségükkel és a fitneszes céljaikkal kapcsolatos adatokat. Aki vett már olcsóbb fitneszes karkötőt, az pedig általában drága okosórára frissít később.
Éppen ezért a Fitbit is csinált már saját okosórát, igaz, az appok hiánya miatt az nem lett akkora siker. Mivel a vásárlók állítólag a drága okosórákat keresik, ezért a Fitbit nagy erőkkel dolgozik az appkínálat szélesítésén, és új okosórákkal készül az idei évre.