Tim Cook nincs túl jó véleménnyel a Facebookról, és ennek mostanában többször hangot is adott az Apple ügyvezetője. A Facebook eddigi legnagyobb botránya sokakra van nagy hatással, és úgy néz ki, hogy az Amazon, az Apple és a Google feje is fájhat a történtek miatt.
A kritikusokhoz az Apple társalapítója, Steve Wozniak is csatlakozott. A USA Todaynek elmondta, hogy nagyon aggasztja őt az, hogy a Facebook és a hasonló cégek milyen felelőtlenül kezelik a felhasználóiktól összegyűjtött személyes adatokat.
Wozniak elmondta, hogy inkább fizetne azért, hogy használhassa a Facebookot, ha az nem gyűjtené be a személyes adatait, illetve nem bombázná hirdetésekkel. A múlt héten a Facebook működésért felelős igazgatója, Sheryl Sandberg arról beszélt, hogy ha a felhasználók nem akarnának az adataik alapján rájuk szabott reklámokat nézegetni, akkor fizetniük kellene a Facebookért.
Wozniak megvédte Tim Cook korábbi megjegyzését, amely szerint az Apple sosem kerülne olyan helyzetbe, mint a Facebook, mert a tudatos döntése, hogy nem csinál terméket az emberekből. Woz szerint az Apple kiváló termékekből keresi a pénzét, nem az emberekből. A Facebooknál a felhasználó a termék, tette hozzá.
A társalapító azt is sérelmezte, hogy miközben az emberek az életük minden részletét megosztják a Facebookkal, addig az óriás a reklámok miatt mindebből rengeteg pénzt keres. Minden nyereséget a felhasználók adatainak köszönhetnek, az emberek azonban semmit (pénzt) nem kapnak ezért cserébe.
Mark Zuckerberg kemény hét elé néz: az amerikai kormány több meghallgatásán is részt kell vegyen, szerdán pedig 24 órás bojkott következik: egy kampány azt akarja, hogy egy napig senki ne használja a Facebookot, a WhatsAppot és az Instagramot.