A Canalys elemzőcég még júliusban adta ki jelentését, melyben arra jutott, hogy 2021 második negyedévében már nem az Apple, hanem a kínai Xiaomi volt a második legnagyobb mobilgyártó a Samsung mögött.
A globális eladások 17%-át generáló vállalat most újabb mérföldkövet ért el, a Canalys legfrissebb kutatása szerint ugyanis már a hordható eszközök piacán is lenyomta az eddig vezető cupertinóiakat.
Az okoskarkötőket és az okosórákat is felölelő kategóriában az áprilistól júniusig tartó időszakban 19,6 %-os részesedésre tett szert a Xiaomi, míg az Apple 19,3%-ig jutott. Érdekesség, hogy a kínai gyártónak ez 2,6%-os éves bővüléssel sikerült, míg az almás cég 29,4%-os növekedést könyvelhetett el.
Cynthia Chen, a Canalys elemzője szerint a Xiaomi az elődjénél jóval vonzóbbnak bizonyuló Mi Smart Band 6 aktivitásmérőnek köszönheti a vezető pozíció megszerzését. A dobogó harmadik helyén egyébként a piacából gyorsan veszítő Huawei áll, mindössze 9,2 százalékos részesedéssel, a legnagyobb, 114,1%-os gyarapodásnak pedig a Samsung örülhet.
Ha kizárólag az okosórákra koncentrálunk, a cupertinóiak nem meglepő módon továbbra is stabilan őrzik az elsőségüket az Apple Watch-csal. Az órából a vizsgált időszakban 7,9 millió darab talált gazdára, ami 31,1%-os piaci részesedést jelentett. Ez viszont 2% csökkenés a tavalyi év azonos periódusában birtokolt 33,1%-os szelethez képest.
A második a Huawei lett 2,3 millió eladott órával és 9%-os piaci részesedéssel, míg a Xaomi csak az ötödig helyre futott be a maga 1,5 millió leszállított okosórájával. A feltörekvő márka ugyanakkor tekintélyes, 272,6%-os bővüléssel büszkélkedhet. Ami pedig az újdonságait nemrég leleplező Samsungot illeti, a vizsgált időszakban a koreaiak 1,8 millió Galaxy Watch-cson adtak túl, s ezzel 7%-os részesedésre tettek szert, kicsivel lemaradva a harmadik helyezett Garmin (7,6%) mögött.
A Canalys szerint 2020 második negyedévéhez képest összességében 5,6%-kal bővült a hordható eszközök piaca, ami globálisan 40,9 millió eladott kütyüt jelentett. Az összes szállítás 62%-át az okosórák teszik ki, vagyis ez a kategória legnépszerűbb választása. Az elemzőcég arra számít, hogy a jövőben is ezek az eszközök adják majd a növekedés motorját.