Az Apple már a Vision Pro headset nyári leleplezésekor megígérte, hogy valamikor 2024 elején fogja piacra dobni a vadonatúj terméket, ám a várakozásokba némiképp bezavart egy őszi jelentés, amely szerint a cupertinóiak problémákba ütközhettek a forgalmazás előkészítése során, ezért csúszni fog a készülék rajtja.
E borúlátó jóslat forrása, Mark Gurman nemrég korrigálta magát, és a napokban már menetrend szerinti indulásról beszélt, most pedig az Apple-titkok másik nagy ismerője, Ming-Chi Kuo is csatlakozott hozzá.
Az értesüléseit a beszállítói láncból szerző elemző legújabb jelentése azt állítja, hogy az almás cég már elkezdhette a kibővített- és virtuális valóság funkciókkal is bíró headset tömeges leszállítását az üzletekbe. A Vision Pro esetében fontos részlet, hogy az eszközt csupán az Apple amerikai boltjaiban lehet majd kapni, és ott sem a polcról leemelve, hanem egy előre megbeszélt időpontban.
Ha hihetünk Kuónak, a gyártó 500 ezer példánnyal töltheti fel a készletet, s így már akár január végén, de legkésőbb február elején elkezdődhet a forgalmazás. Az értékesítés kapcsán Gurman korábban azt írta, hogy az eladóknak egy többnapos továbbképzésen kellett részt venniük, hogy részletesen betanulják a Vision Pro bemutatásának központilag kiagyalt, szigorú koreográfiáját.
Az Apple-nek persze mindent be kell vetnie, hogy rámelegítse az újdonságot az ügyfelekre, a headset ugyanis 3500 dollárt kóstál, ami még az almás palettán sem számít olcsónak. A feladatot tovább nehezíti, hogy az AR/VR körül mostanság messze nincs akkora felhajtás, mint pár éve, a metaverzum-láz idején, amit a jóval megfizethetőbb Meta Quest 3 langyos fogadtatása is jelzett.
Ha persze valaminek, akkor az almás logónak meglehet az a képessége, hogy vonzóvá tegye a kütyüt, ha pedig jól alakul a tengerentúli rajt, a várakozások szerint akár már az idei évben kibővíthetik a forgalmazásba bevont régiók körét.