Folyamatosan próbálja tisztogatni a platformját a Facebook, még ha egyesek szerint ez szélmalomharcot is jelent, míg mások a szólásszabadságért aggódnak.
Ezúttal az amerikai elnökválasztáson van a hangsúly, valamint az olyan hirdetéseken, amelyekkel ennek tisztaságát próbálják veszélyeztetni, megszegve a politikai kampányok szabályait. Ebben az időszakban a Facebook különösen tart attól, hogy az álhírek és a tévinformációk teret hódítanak. Ismét.
Nick Clegg, a Facebook egyik alelnöke egy francia lapnak nemrég arról beszélt, hogy ezúttal 2,2 millió olyan hirdetést blokkoltak a Facebookon és az Instagramon, amelyek az amerikai elnökválasztást sodorták volna veszélybe. 120 ezer bejegyzést is töröltek, 150 millióra pedig figyelmeztetést adtak ki annak tartalma miatt.
Természetesen most sem csak emberek futják át a tartalmakat, hanem mesterséges intelligenciát is bevetettek, hogy fennakadjon a szűrőn a nem kívánt tartalom. Ezek az algoritmusok segítettek több milliárd félrevezető bejegyzés és hamis profil törlésében is.