A Facebook eddigi legnagyobb botránya egyre inkább úgy néz ki, hogy sok olyan céget is érint, amely nem is csinál olyan dolgokat, mint amikkel a közösségi óriást megvádolták. Az Amazon, az Apple és a Google is arra számíthatnak a történtek fényében, hogy sokkal komolyabb - és globális - szabályozásokkal találják szembe magukat. Nagyon fontos lesz, hogyan szerzik meg a felhasználók adatait, illetve miként használják azokat.
A Cambridge Analytica társalapítója, Christopher Wylie nem is olyan régen ismerte be, hogy a felhasználók engedélye nélkül felhasznált profilok száma valójában még a legutóbb meglepetésként közölt 87 milliónál is több volt. Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója a héten az amerikai kormány előtt magyarázkodik, amely valószínűleg szigorúbb szabályozások alá vonja majd a tech cégeket, amelyek adatokat gyűjtenek.
A legnagyobb gond az átláthatósággal van, emiatt aztán az amerikai vezetést nagyon érdekli, hogy Európában mennyire válik be a május 25-től életbe lépő GDPR.
A GDPR komoly pénzbüntetést ró azokra a cégekre, amelyek nem védik a személyes adatokat vagy nem gátolják meg a gyerekeket a nem megfelelő tartalmak megtekintésében. A büntetés a cég globális bevételének 4 százaléka is lehet, ami a Facebooknál tavaly 1,6 milliárd dollárt jelentett volna. A GDPR az EU összes állampolgárát védi, attól függetlenül, hogy hol laknak vagy tartózkodnak. Emiatt az Amazon, az Apple és a Google kénytelenek nagyon körültekintően és óvatosan eljárni az adatkezelésben. Minden bizonnyal arra is rákényszerülnek, hogy a szabályozásokat globális szinten kövessék, ne csak az EU-ban.