A pandémiát követő időszak ugyan az összes streaming szolgáltató számára rázósan sikerült üzletileg, de talán egyik szereplőnél sem ég úgy a ház, mint a Max (korábban HBO Max) mögött álló Warner Bros. Discoverynél, amely a veszteségei miatt jelentős megszorításokra kényszerült, és lényegében azóta is válság üzemmódban működik.
A helyzet stabilizálásáért a 2022-ben létrehozott anyacég tartalmak egész sorától szabadult meg, köztük magyar gyártású sorozatokkal és már leforgatott filmekkel (pl. Batgirl, Coyote vs. Acme), a tavalyi évben pedig több mint 2000 munkatársát is elbocsátotta. A számok azonban még mindig nem állnak jól (2023-ban 4,3 milliárd dollár bevétel jutott 44,2 milliárd dollár adósságra), így jöhetnek az újabb megszorítások.
A Bloomberg hírügynökség legalábbis belsős forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Warner Bros. Discovery "további lehetőségeket" vizsgál a költségcsökkentésre és a Max streaming szolgáltatás árának megemelésére. A hozzáférés az Egyesült Államokban most havi 9,99 dollárról indul, míg Magyarországon 2790 forintot kell majd fizetni érte. Fontos viszont, hogy a tengerentúli alapcsomag reklámokat tartalmaz, míg nálunk továbbra is hirdetésmentes a streamelés.
A jelentés sajnos nem tér ki rá, hogy mekkora lehet az áremelés, vagy hogy mikor és mely régiókban léptethetik életbe. Mindenesetre a Bloomberg forrásai szerint az üzemeltető a jövő évben már egymilliárd dolláros bevételt szeretne termelni a streaming szolgáltatásokkal, miközben az ezért felelős divíziótól "több száz millió dollárt" vonhat el, elsősorban a technológiai és a marketingrészlegen húzva meg a nadrágszíjat. Maga a Warner Bros. Discovery csak annyival kommentálta az értesülést, hogy a hosszú távú növekedésre koncentrálnak.
Egyelőre az sem tiszta, hogy pontosan mit is takarnak a Bloomberg által pedzegetett megszorítások, de annyit már biztosra vehetünk, hogy a Netflix és a Disney+ mintájára a Max is lesújt a jelszómegosztókra, amiről legutóbb márciusban beszélt az egyik fejes.