Furcsa szerzet az iPhone XR, hiszen az Apple a bejelentéskor ezzel igyekezett visszahozni a jóárasított kategóriát, de persze az nem segített túl sokat, hogy még ez is 750 dolláron nyitott az Egyesült Államokban. A szárazon átszámolva 332 ezer forint ugyanis csak a nagyobb iPhone modellekhez képest számított jobbnak, és a nyitó kritikák is felemásan fogadták, sokak szerint a jóárasításnak nem annyi a lényege, hogy annyiért adunk egy gyengébb telefont, mint más gyártó egy csúcskategóriásat.
Ehhez képest a vásárlókat nem érdekelte sem a nagyobb modellekhez képest visszafogottabb kamera és a gyengébb kijelző, a 2019-es mobilpiacot elemző Counterpoint Research szerint ugyanis úgy vették, mintha ingyen volna. A statisztikák szerint ugyanis a legutóbbi befejezett negyedévben ez volt a világ legkelendőbb mobilja.
A lista további szereplői sem egyértelműen a csúcskategóriából kerülnek ki, elég csak megnézni az alábbi ábrát. A vezető iPhone XR után ugyanis a Samsung Galaxy A10 és A50 modelljei következnek, őket követi az Oppo A9. Az ötödik helyen ismét Apple telefon áll, ezúttal az iPhone 11, majd sorban az Oppo A5s, a Samsung Galaxy A20, az Oppo A5, a Xiaomi Redmi 7A és a Huawei P30 következik.
A Samsung azért is tudott három helyet megcsípni a listán, mert a negszüntetett J sorozat helyére, kissé visszább fogott árakkal lejjebb vitte az A sorozatú készülékeit. Az Oppo és a Xiaomi leginkább a kínai eladásokkal került be a top10-be, míg a Huawei azzal tudott felkerülni a listára, hogy a P30 modell végül megkapta a Google teljes Androidját az alapvető alkalmazásokkal és a Play áruházzal együtt, így vonzó maradt a Kínán kívüli vásárlók számára is. A Xiaomi Redmi 7A legnagyobb piaca pedig India, ahol mostanában fut fel a középkategóriás telefonok iránti igény.
A tíz legnépszerűbb modell összességében a világon eladott mobilok 17 százalékát tette ki, ami növekedést is mutat a tavaly ilyenkor mért 15 százalékhoz képest - ez azt jelzi, hogy hiába jelennek meg évente ezrével a különféle modellek, a felhasználók egyre nagyobb hányada egy szűk körből válogat. Emellett a kutatás azt is kimondja, hogy idén már gyorsabban "leszivárogtak" a csúcsmobilok különféle tulajdonságai a középkategóriába, így az eleve gyorsabban fogyó szegmens még egy erős lökést kapott.
Azt viszont ne felejtsük el megnézni, hogy pont ez utóbbi tény, tehát az erősödő középkategória miatt a vizsgált időszakban 11 százalékot esett a mobilpiac összbevétele a 2018-es év harmadik negyedévéhez képest, hiszen a felhasználóknak elég volt kevesebbet is fizetni a nagyjából csúcsközeli funkciókért.