A RIAA statisztikái szerint a zenei streaming immáron az amerikai zenei eladások többségéért felelős. Amerikában a zenei eladások 4 milliárd dolláros árbevételt generáltak az idei első félév során, ami éves összehasonlításban 17 százalékos előrelépés.
Tavaly összesen 7,7 milliárdos bevétele volt a szektornak Amerikában, ez azt jelenti, hogy várhatóan idén túlszárnyalják ezt az értéket.
A streaming az idei év első felében 2,5 milliárd dollár bevételt hozott a szektornak, ez az eladások 62 százalékát jelenti. Amerikában jelenleg 30 millió ember van, aki feliratkozott valamelyik szolgáltatásra.
A streaminget közelebbről vizsgálva kiderült, hogy az előfizetések összesen 1,7 milliárd dollárt hoztak az ágazatnak, míg a reklámok 273 millió dollárt, a digitális rádiók pedig 493 millió dollárt.
Ezek a számok azt is megmagyarázzák, hogy a Spotify miért képes még mindig veszteségesen működni. A szolgáltatás felhasználóinak döntő többsége az ingyenes, reklámokkal támogatott csomagot választotta.
Érdekesség, hogy a bakelitlemezek eladásai ugyanezen időszak alatt 3 százalékot emelkedtek, a CD-k eladásai pedig 3 százalékot csökkentek. Az egyéni dalokból 24 százalékkal kevesebb fogyott.