Azt hihetnénk, hogy az Apple minden termékével tarol - ez azonban nincs így. Magas vétel ide, késői érkezés oda, a HomePod okoshangszóró nem úgy alakít, ahogy az Apple remélte.
A jól értesültek szerint az Apple március végén mérsékelte a HomePod éves eladásaival kapcsolatos előrejelzéseket, és csökkentette a megrendeléseket a gyártással megbízott Inventecnél. Mindezt kevesebb mint két hónappal a piaci elérhetőség után.
Az előrendelési időszakban az amerikai okoshangszórós piac harmadát mondhatta magáénak a HomePod, ugyanakkor tíz hét alatt a piaci részesedése 10 százalékosra mérséklődött. Az Amazon a szektor 73, a Google 14 százalékát birtokolja. Vannak olyan Apple boltok, ahol napi 10-et sem adnak el a HomePodból.
Bár sokak szerint hangzásban a HomePod a legjobb, a Siri sajnos messze nem olyan sokoldalú, mint az Amazon Alexa vagy a Google Assistant. Gene Munster szerint mindenesetre az idei ünnepekkor sláger lehet a HomePodból, és összejöhet egy éves 7 milliós eladás. Az Amazon 29, a Google 18 milliós darabszámra számíthat az elemző véleménye alapján.