Az appfejlesztők új játékba kezdtek, méghozzá olyanba, amit mindkét nagy mobilos platform szabályzata tilt. A fejlesztők ugyanis képesek követni, hogy milyen appokat törölsz az okostelefonodról. Amint megtudják, hogy száműzted a szoftverüket a készülékedről, tovább követned, és hirdetések felhasználásával igyekeznek elérni, hogy azt újra telepítsd.
A törlések követését néma átküldési értesítésekkel oldották meg. A telepített appot megpingelik, és ha az app nem küld visszajelzést, akkor az már fejlesztői oldalon töröltnek számít.
A néma átküldési értesítések felhasználása a hirdetőlistákhoz nem megengedett, sem az Apple, sem a Google platformján. Ennek ellenére egyik óriás sem tett még semmit a fejlesztők új gyakorlata ellen. A törlések követése mögött az eredeti ötlet egyébként az volt, hogy megtudják, nőtt-e az eltávolítások száma egy frissítés után. Ennek hála tudhatták, hogy mennyire fogadták az emberek jól a frissítéseket.
Alex Austin, a Branch Metrics ügyvezetője általánosságban is elég aggályosnak tartja, hogy a fejlesztők azután is követik az interneten az embereket, hogy azok lemondtak a termékeik használatáról.
A Bloomberg szerint ilyen szolgáltatást kínál az Adjust, az AppsFlyer, a MoEngage, a Localytics és a CleverTap. Ezt használja az amerikai T-Mobile, a Spotify Technology, a Yelp és a Bloomberg is.